Reymontsport

REYMONTSPORT.PL
Przejdź do treści

Menu główne:

Festyn szkolny w dniu 1 czerwca 2017
W końcu się doczekaliśmy – Instytut Żywności i Żywienia wydał nową Piramidę Żywienia. Obecna piramida zastąpiła tę z 2009r i zyskała rewolucyjną nazwę: Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. W ten sposób podkreślono fakt istotnej roli aktywności fizycznej, od której zależy zdrowie człowieka.
Ćwiczenia z taśmami TheraBand jako propozycja dla każdego: kliknij zdjęcie aby otworzyć plik pdf
Uciekaj na własnych nogach przed stresem
Jesienny test sprawności z ZSO
Celem analizy poziomu motoryki uczniów oraz zmotywowania ich do pracy nad swoją sprawnością wprowadziliśmy w naszej szkole zestawy prób sprawnościowych. Pierwsza z nich - jesienna.  Polega on na przeprowadzeniu  5-ciu prób sprawnościowych. Ich zaletą jest to, że nie wymagają zbyt wiele miejsca, ani czasu na ich realizację. Próby dla poszczególnych klas odbywają się na wybranych lekcjach wf-u w dogodnym momencie. Każda próba wykonywana jest z pomiarem czasu. Oczywiście test przeprowadzamy zawsze po uprzedniej ukierunkowanej rozgrzewce i demonstracji poprawnego wykonania.
Próby:
1. Bieg na dystansie 15 m. z pomiarem czasu (start wysoki)
2. Bieg w miejscu z klasnięciem pod kolanami - 20s.
3. Skoki na skakance obunóż - 30s.
4. Przysiady z dotknięciem kostek i wznosem ramion ponad głową - 30s.
5. Brzuszki przy drabince z dotknięciem dłońmi szczebelka i materaca przy głowie - 30s.

Wynik każdej z klas w poszczególnych konkurencjach zostanie po zakończeniu testów uśredniony i porównany w rankingu. Najlepsze klasy oraz uczniowie z najlepszymi wynikami indywidualnymi zostaną wyróżnieni. Najlepsze wyniki indywidualne zostaną ustalone rekordami szkoły i znajdą się na gazetce wraz z zachętą do ich pobijania. Rzecz jasna w trakcie lekcji wf.
23 września dwunastu uczniów ZSO wzięło udział w Biegu Chrobrego organizowanym przez Wielkopolskie Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej i Wydział Sportu Urzędu Miasta Poznania. Celem imprezy była popularyzacja biegania jako najprostszej formy sportu dla wszystkich. Uczniowie pokonali dystans 2000m, a najlepsze wyniki osiągnęli Joanna Szymańska z kl. IcT zajmując bardzo wysokie 4 miejsce i Jakub Studziński z klasy II2, który zajął miejsce 5.

Pamiętaj o zdrowym odżywianiu

Powiedzenie:  "w zdrowym ciele - zdrowy duch" jest tak trafne, ze właściwie tym jednym zdaniem można by podsumować całą sprawę. Przeciętny Polak zapytany o przepis na zdrowy styl życia odpowiada bez trudu, że warunkują go: właściwa dieta oraz aktywność ruchowa. Jeżeli dodamy do tego umiejętność radzenia sobie ze stresem, unikanie szkodliwych nałogów oraz umiejętność efektywnego wypoczynku to uzyskamy przepis na zdrowego, uśmiechniętego człowieka. Tylko jak to wszystko połaczyć?

Szkolne sporty: gramy w ping-ponga

Tenis stołowy (ping-pong) jest bardzo popularny w naszej szkole.  Każda klasa, która odwiedza siłownię ma możliwość skorzystania także ze sprzętu do ping-ponga. Zaciętym pojedynkom towarzyszy dużo śmiechu, gdy celuloidowa piłeczka fruwa czasem zupełnie niezależnie od intencji graczy.  Warto przy tej okazji przypomnieć zasady tenisa stołowego. Nie są one skomplikowane, ale o paru rzeczach warto pamiętać, aby gra przebiegała bez sporów i zgodnie z przepisami.
1. STÓŁ I SIATKA
  • Stół do gry powinien mieć wymiary 2,74 x 1,525 metra. Jego wysokość wynosi 0,76 m. 
  • Stół powinien być pomalowany na zielono, niebiesko lub czarno.
  •  Na krawędziach stołu powinny znajdować się białe paski o szerokości 20 mm, pasek przedzielający pola stołu jest dużo węższy (3 mm)Przez środek stołu przebiega siatka wysoka na 15,25 cm. 
2. ZAGRYWKA
  • Zagrywkę wykonuje się uderzając rakietką piłeczkę podrzuconą pionowo w górę z otwartej dłoni na wysokość przynajmniej 16 cm.
  • Piłeczki przy zagrywce nie wolno uderzyć nad powierzchnią stołu. To częsty błąd wśród uczniów
  • Przy zagrywce piłeczka musi odbić się o stół dwukrotnie: najpierw na własnej połowie, następnie na połowie przeciwnika
  • Piłeczka przy zagrywce nie może dotknąć siatki(net). Taką zagrywkę powtarza się, o ile piłeczka spadła na stół po stronie przeciwnika. Jeżeli zatrzymała się na własnej połowie lub spadła poza polem gry nie dotykając stołu po stronie przeciwnika - traci się punkt
  • Zawodnicy wykonują na przemian po dwie zagrywki. Przy wyniku 10:10 tylko po jednej zagrywce, aż do momentu,gdy jeden z zawodników uzyska dwa punkty przewagi.
3. GRA
  • Zazwyczaj gramy do dwóch wygranych setów. Obecnie jednak na turniejach wyższej rangi gra się do 3 lub nawet 4 wygranych setów
  • Set trwa do zdobycia przez jednego z graczy 11 punktów, o ile uzyskał on przewagę dwóch punktów np. 11:9. Gdy różnica jest mniejsza, gra się do momentu, w którym osiągnie ona wymagane dwa punkty np.16:14
  • Piłeczka uderzona przez zawodnika musi przeleciec ponad siatką i opaść na pole przeciwnika odbijając się tylko jeden raz w jego obrębie. Jeżeli uderzymy ponad stołem piłeczkę "z powietrza" zanim opadnie ona na stół, tracimy punkt. 
  • W trakcie gry gracz nie może poruszyć pola gry, dotknąć stołu wolną ręką ani żadną częścią ciała a tym bardziej oprzeć się o stół! 
  • Dopuszcza się warunkowo przypadkowe uderzenie piłeczki dłonią trzymającą rakietkę do nadgarstka włącznie.
4. ZDOBYWANIE PUNKTÓW
  • Wymiana kończy się, kiedy któryś z graczy popełnia błąd, co oznacza przyznanie punktu przeciwnikowi. Przez błąd w tenisie stołowym rozumiemy sytuacje w której:
  • w ogóle nie odbijamy piłki po poprawnym serwie/uderzeniu rywala,
  • odbijamy ją tak, że dwa razy odbija się na naszej stronie,
  • odbijamy uderzenie przeciwnika prosto z powietrza
  • odbijamy pikę tak, że spada poza powierzchnię stołu, nie dotykając go uprzednio
  • gdy popełniamy błąd przy zagrywce również tracimy punkt.

Wskazówka od serca dla uczniów:
Każdy rodzaj uderzenia piłeczki rakietką jest dobry, jeżeli osiągamy zamierzony skutek zgodnie z przepisami. Zatem nie wściekamy się, nie obrażamy i nie rzucamy rakietką, gdy nasz przeciwnik prezentuje wyższy poziom gry i potrafi podkręcać lub zaatakuje dynamiczniej. Grając częściej i podpatrując lepszych graczy podnosimy swoje umiejętności, zatem nie unikamy konfrontacji tylko pracujemy nad własnymi umiejętnościam. Podobnie jak w każdej dyscyplinie, tylko przez ćwiczenia dochodzimy do mistrzostwa:-) Gra staje się prawdziwą przyjemnością, gdy opanowujemy jej technikę w stopniu pozwalającym na cały wachlarz zagrań i spryt taktyczny. Życzę Wam czerpania ogromnej radości z każdej gry. (PM)

Atrakcje sportowo - rekreacyjne w Poznaniu

Szóstka Weidera

Jak  zbudować brzuch ze stali - czyli Aerobiczna Szóstka Weidera. Film, opis  i zestaw ćwiczeń dla tych, którzy chcą w 42 dni uzyskać dobre efekty.Czytaj


Rak szyjki macicy zabija 5 Polek dziennie. Nie wszyscy wiedzą, że wywołują go pewne typy wirusa, nazywanego wirusem brodawczaka ludzkiego lub w skrócie HPV. Wirusem, który może wywołać raka szyjki macicy, można ulec zakażeniu w każdym wieku. Ryzyko zakażenia pojawia się wraz z pierwszym kontaktem seksualnym. Istnieje ponad 100 typów wirusa HPV, z których większość jest niezjadliwa, ale są dwa szczególnie groźne... czytaj

Stres to cichy zabójca. Badania statystyczne wykazują, że ponad połowa naszego społeczeństwa (59%) wypoczywa w sposób bierny, Tymczasem jest bezsprzecznie udowodnione, że prowadząc taki tryb życia narażamy się na niebezpieczne skutki podstępnie działającego stresu. Stres jest czynnikiem, który towarzyszy nam niezwykle często. W ilości umiarkowanej jest czynnikiem mobilizującym, pomagającym pokonywać przeszkody, sposobem w jaki organizm reaguje na sytuację zagrożenia, mobilizującym do  walki lub ucieczki. W nadmiernej dawce staje się jednak naszym wrogiem, czasem śmiertelnym. Jak działa stres?....czytaj

Przydatne i polecane linki
11.06.2017
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego